Jak dorobić kluczyk do samochodu z pilotem?

dorabianie kluczy gerda warszawa
Dorabianie kluczy Gerda Warszawa
Czerwiec 11, 2020
Programowanie zapasowych kluczy do samochodów
Programowanie zapasowych kluczy do samochodów
Lipiec 21, 2020
Pokaż wszystkie

Jak dorobić kluczyk do samochodu z pilotem?

tarchomin klucze samochodowe

Warszawa_Tarchomin_Mazowieckie_03-137_dorabianie_kluczy_samochodowych_dorabianie_kluczy_samochodowych_dorabianie_kluczy_samochodowych_Serwis-obuwia.pl

Zgubienie czy zatrzaśniecie lub zniszczenia kluczyka do samochodu wiąże się oczywiście z koniecznością dorobienia nowego – każdy kierowca choć raz na pewno stanął w obliczu takiej sytuacji. Aby uniknąć ewentualnego stresu i nie dopuścić do nieszczęścia, warto zawczasu zatroszczyć się o zapasową kopię. Dorobienie kluczy do auta, zwłaszcza tych z pilotem, trzeba zlecić profesjonalistom – autoryzowanemu salonowi lub niezależnemu specjaliście od dorabiania kluczy do aut. Jeśli kiedyś spotkała się podobna konieczność, lub chcesz w przyszłości uniknąć kłopotów, poniżej pozostawiamy garść wiedzy co zrobić w przypadku, gdy potrzebujemy dorobić nowy klucz.

Co ulega zniszczeniu w kluczu?

Oczywiście zniszczeniu może ulec zdecydowanie każdy element kluczyka samochodowego, choć w przeważającej liczbie przypadków uszkodzeniu ulega grot. Większość z nas posiada już bardziej zaawansowane w budowie kluczyki niż tylko te z grotem i z obudową- te najprostsze otwierają dziś już tylko dużo starsze modele aut. Nowy grot wykonywany jest z wykorzystaniem frezarki. Metalowy element docina się do starego kluczyka bardzo precyzyjnie. Bardziej współczesne kluczyki wyposażone są jeszcze w automatyczne sterowanie centralnym zamkiem oraz w immobilizer. Koszt i zakres naprawy lub dorabiania nowego klucza zależny jest od tego co się w nim zepsuło oraz od tego z jakiego typu kluczem mamy do czynienia- nowszym czy tym starszej generacji. Starsze kluczyki o prostej budowie dorobić można już za około 50- 80 złotych.

Czasem konieczne jest nowe kodowanie immobilizera. Taką konieczność poznamy po tym, że nasz silnik nie zapala, mimo że pilot do kluczyka działa bez zarzutu. Kod ten można zaprogramować na podstawie dotąd używanego immobilizera lub spróbować wymienić kod we wszystkich urządzeniach. Kodowanie może zrobić jedynie specjalistka, który wykorzystuje do tego celu nowoczesne urządzenia.

A co z pilotem do centralnego zamka?

Zamek centralny to urządzenie pozwalające otwierać oraz zamykać wszystkie zamki pojazdu (drzwi i bagażnik) za pomocą przycisku, przekręcenia kluczyka lub za pomocą pilota w przypadku zdalnego zamka centralnego. Więk­szość no­wych sa­mo­cho­dów jest wy­po­sa­żo­na w sys­tem mo­du­łu kom­for­tu, któ­ry od­po­wia­da za otwie­ra­nie au­ta z pi­lota lub kar­ty.  Pilota do zamka centralnego w aucie nie dorobimy, jeśli nie wykonamy kodowania kluczyka. Pilot będzie działał sprawnie, jeśli elektronika będzie kompatybilna z danym modelem samochodu. Niestety naprawa elektroniki w aucie zawsze wiąże się z dość wysokimi cenami i trzeba się na to nastawić. By zakodować kluczyk niezbędne jest m.in. wykonanie odpowiedniej sekwencji ruchów kluczykiem w stacyjce auta. Inne sposoby na programowanie kluczyka to wykorzystanie gniazda EOBD lub naciskanie przypisków na pilocie (dotyczy to głównie aut japońskich). Cena kodowania uszkodzonego lub rozkodowanego immobilizera u klienta mieści się w widełkach od 200 do nawet 600 złotych- a autoryzowanych serwisach jest znacznie drożej.